Strategie

Strategisch plan

Hoe het werkt

  • Kennismaking & Quickscan

    Tijdens een kennismaking leer ik graag meer over jullie bedrijf en ambities. Een Quickscan geeft beknopt inzicht in de huidige stand van zaken en waar de kansen liggen. Het is een cruciale stap in de startfase van het project.

  • KPI's vaststellen

    Duidelijke afspraken over doelstellingen maakt de evaluatie naderhand voor beide partijen prettig. Een kosten baten analyse helpt om inzicht te krijgen in de mogelijkheden en in de ROI (Return On Investment) van de inspanningen. 

  • Maatwerkplan

    Het schrijven van het plan, het strategisch marketing & communicatie advies voor bijvoorbeeld een jaar, gaat gepaard met onderzoek en implementatie. De kracht van een goede strategie zit in het testen van tactieken, evalueren en bijsturen indien nodig. 

  • Evaluatie

    Aan de hand van de eerder vastgestelde KPI's beoordelen we de stand van zaken en sturen we bij indien nodig. Wanneer jullie tevreden zijn, ben ik dat ook.  


Direct contact opnemen:

WAAROM EEN MARKETING EN COMMUNICATIESTRATEGIE?



Focus

Een goede marketing- en communicatiestrategie draagt bij aan een sterk en succesvol merk. Het onderzoeken van de doelgroep, het leren begrijpen van hun behoeften en het daarop handelen en communiceren is de meest effectieve manier om een maximaal bereik te realiseren, zowel online als offline. 

1. Bespaar tijd

Een uitgewerkt plan geeft ruimte om de aandacht op andere zaken te richten, zoals het uitvoeren van de dienstverlening, of productontwikkeling. 

2. Meer rendement uit budget

Het centraal stellen van de behoefte van de klant is de manier om onderscheidend en van toegevoegde waarde te zijn. Ken je publiek en behaal meer rendement uit je inspanningen.

3. Succes op langere termijn

Een duidelijke Waardepropositie en Persona analyse is de basis voor vrijwel alle externe communicatie. Het geeft een eenduidig beeld van het aanbod, wat vertrouwen in en een positieve perceptie van het merk geeft.   

Tijdelijk

 Gratis Quickscan

Benieuwd hoe je ervoor staat? Of de content wel goed genoeg aanslaat en of je bij het juiste publiek onder de aandacht komt? Vul het onderstaand formulier in, dan neem ik contact met je op.

DE STRATEGIE



 Onderdelen van het plan

1. Wie is je klant?

Wie is de doelgroep, wat zijn de karakteristieken, is hij/zij een koper, gebruiker of beslisser?


Het onderzoeken van de doelgroep leidt vaak tot nieuwe inzichten, wat bijdraagt aan een effectieve strategie.



Aan de hand van de Persona analyse breng ik alle informatie overzichtelijk in kaart.

2. Waarom kiest een klant voor jou?

De reden waarom een klant voor jouw product of dienst kiest, wordt duidelijk na het invullen van het Waardepropositie canvas. 


Aan de hand van verschillende stappen doorlopen we de belevingswereld van de klant, om zo het aanbod op een onderscheidende wijze onder de aandacht te brengen bij het juiste publiek.

3. Hoe bereik je het juiste publiek?

De Persona analyse en het Waardepropositie canvas zijn methodieken om tot een effectieve strategie te komen.


De strategie vertaal ik naar een plan van aanpak met daarin een contentstrategie, langetermijnplanning en budgetvoorstel.


Voor het implementeren van het plan schakel ik een technisch/online marketeer in. 

Klaar om aan de slag te gaan?

Share by: